- Månedstaket går per kalender måned og gjelder fra 1-31. Vi fakturerer løpende etter oppnådd beløp, og du kan derfor få passeringer for en lengre periode eller på tvers av månedstaket. Du kan sjekke dine passeringer på MinSide.
- Fakturakanal: Vi sender faktura på Avtalegiro, E-faktura, EHF, DigiPost og post. E-faktura, EHF og Digipost kan kun gå til avtaleinnehaver og kun hvis informasjonen vi har registrert på deg, stemmer med det du har registrert i din nettbank/DigiPost. Du kan selv logge inn på MinSide og oppdatere informasjonen på din avtale.
- Miljøgebyr: Det er nå innført fakturagebyr på våre forsendelser per post, klikk her for å lese mer.
- Forsinkelsesrenter: Ved betaling etter forfall beregnes forsinkelsesrenter i henhold til Lov om renter ved forsinket betaling m.m (forsinkelsesrenteloven).
- Ferje: Hvis du har mottatt faktura fra oss på ferjepasseringer, men du har en avtale med AutoPASS Ferje, kan det være saldoen din er tom, eller du er registrert med feil informasjon i din avtale med AutoPASS ferje. ta kontakt med Flyt eller AutoPASS ferje for å få klarhet i din sak.
- For å opprette en lokal avtale med høyere rabatt på dine ferjepasseringer, må du kontakte www.autopassferje.no
- På enkelte ferjer vises én ferjeoverfart som to beløp; en pris med moms for ferjebilletten, i tillegg til en egen pris for bomavgift på ferje. Det er det totale beløpet som er prisen for ferjeoverfarten.
- Du finner spesifisert moms for passeringer med ferje ved å logge inn på MinSide. Finn passeringer og velg rapport over passeringer.
- Dersom vi allerede har sendt faktura for disse passeringene, vil du finne passeringsoversikt og momsbilag som vedlegg på fakturaen.
- Fast forfall: Det er dessverre ikke mulig, vi fakturerer på beløp og ikke per dato.
- Brikkeabonnement: Du betaler kun 5 kroner per måned i brikkeabonnement. Oppstart for brikkeabonnement er april 2023.
- Har du innbetalt depositum vil brikkeabonnementet trekke 5 kroner fra depositumet frem til det er brukt opp. Dette gjenspeiles på faktura som 2 separate linjer.
- Hvordan dette vises på faktura kan du se ved å trykke her
- Har du ikke betalt inn depositum tidligere vil det kun være 1 linje på faktura som omhandler brikkeabonnement.
- Innbetalt brikkedepositum vil automatisk dekke dette frem til det er brukt opp. Brikkeabonnementet dekker kostnadene ved utsendelse og erstatning av bombrikken, og Flyt vil sende deg ny brikke dersom batteriet på den gamle slutter å virke.
- For eksisterende kunder med innbetalt depositum, vil det gå 40 måneder før du vil motta ett trekk på 5 kr per brikke.
- Når fakturerer Flyt:
Saldo over -10.000,- faktureres hver 14 dag.
saldo over -200,- faktureres hver 30 dag.
Saldo over -8,- faktureres hver 65 dag.