Hopp til innholdet

Hjelp til å forstå din faktura

En faktura fra Flyt er alltid med rabatt og andre avtalefordeler.


Fakturainformasjon og betalingsdetaljer
Øverst i høyre hjørne finner du fakturanummer, fakturadato (dato for utsendelse) og kundenummer. Betalingsdetaljene er samlet i en egen boks med betalingsfrist, kontonummer og KID, i tillegg til beløpet som skal betales.


Betalingssammendrag
På baksiden av fakturaen, eller på side 2, for deg som får fakturaen som elektronisk PDF, finner du betalingssammendraget.

Her står det oppført hvilken periode passeringene er registrert (merk at passeringer kan være foretatt før passeringen blir registrert i våre systemer).
Fakturaspesifikasjonen forklarer i hvilke områder du har kjørt, hvor mange passeringer som er registrert og beløpet i de respektive områdene.

Dersom du har kjørt med ferje vil dette også vises på faktura. På enkelte ferjer vises én ferjeoverfart som to beløp; en pris med moms for ferjebilletten, i tillegg til en egen pris for bomavgift på ferje. Det er det totale beløpet som er prisen for ferjeoverfarten.

Fakturaperiode

Vær oppmerksom på at det ikke nødvendigvis sendes ut faktura i slutten av hver måned, slik at du kan få faktura som gjelder passeringer for mer enn en kalendermåned.
Det er derfor forskjell på fakturaperiode og passeringsperiode. Du vil likevel ikke bli belastet for mer enn det som er månedstaket for bomanlegget.
Informasjon om passeringer ser du når du logger deg på Min Side.

AutoPASS Min Side

Trykk her for å logge inn og se fullstendig oversikt over dine faktura.